Sunday, October 24, 2010

ADAKAH KEMATIAN ADA PETUNJUKNYA?

tidak aku sedar bagaimana kawan2 sekampung datang kat hostel ambil aku sebab kg dilanda musibah yang tak tahu pa namanya.....aku membawa dia sekali namun semasa sampai di rumah kawan dia tertinggal dalam kereta dan aku tidak tahu mengapa aku tidak membawa dia keluar bersama kerana petir datang dengan pantas sekali dan akhirnya aku sampai di rumah mak cik sebelum samapai di rumah sendiri....akhirnya aku tersedar dia tidak bersama aku...aku turun dari rumah tersebut dalam hujan lebat bertanyakan dimanakah dia namun seorang pun tidak menjawab dan tidak menemani aku untuk mencari dia.......
"kenapa kamu tak bawa faizal sekali?"
"dia sudah turun masa kat simpang gereja dan da jalan kaki...."
"ha? kenapa bagi dia jalan? jauh lagi 2 dia mahu jalan...hujan lagi ni...malam lagi...aku tak mahu apa2 terjadi dengan dia...."
aku turun dari tanga rumah tersebut dan berlari namun sebelum sempat berjalan lebih jauh terdapat kemalangan kereta saling berlanggaran sendiri dan sanggat menakutkan membuatkan aku patah balik ke rumah tersebut......sehingga keseokannya aku tidak dapat kemana2....
namun aku tetap bertekad mencari dia dalam tangsian yang kuat....aku terdengar ibuku memanggil
"....mie duit sudah ina masukkan dan pinangan anak...*******.....sudah ina terima.....tak perlulah kamu cari faizal lagi dia sudah tiada...."
aku berlari mendapatkan kereta di simpang gereja, dalam tangisan aku mengingat kembali bagaimana aku telah meninggalkan dia dan baru aku teringat sebelum sempat dia turun dari kereta dia sudah dipanah petir....aku duduk menangis menyembah tanah yang basah.....

walaupun ini hanya sekadar mimpi namun aku tidak sanggup kehilangan dia...ampunkan aku jika selamanya ini aku tidak menghargai kamu sepenuhnya dan selalu mahukan kamu menjadi seperti apa yang saya harapkan....urang....izinkan saya mencintai kamu tanpa ada penyesalan....

No comments:

Post a Comment